Onze club is ontstaan uit de New Holland Bowling Club.

De New Holland Bowling Club werd opgericht op 16 december 1986 door Gilbert Van Keijenberg en Guido D’Hoest, twee werknemers van het voormalig Ford New Holland wat op heden CNHI Belgium NV Zedelgem geworden is.
Sinds 1985 kwamen zij regelmatig na de dagtaak samen in de bowling PINS in Zedelgem om een partijtje bowling als ontspanning te spelen.
Op 15 november 1986 werd ter gelegenheid van de jaarlijkse sportdag binnen het bedrijf een eerste bowlingwedstrijd gespeeld tegen het zusterbedrijf Ford Antwerpen.
Dit was het sein om eind 1986 in de firma een rondvraag te doen naar een potentiële interesse van werknemers om een bowlingclub te vormen.
Er was een positieve respons van 14 werknemers en vanaf 01 januari 1987 werd er gestart met een eerste jaar clubgeschiedenis voor de New Holland Bowling Club.
In het begin stond de club enkel open voor personeelsleden van New Holland maar nadien werden ook familieleden, vrienden en kennissen toegelaten.
In het topjaar 1989 telde de club 46 leden maar door de herstructurering en afvloeiingen bij New Holland in de periode 1990-1992 verlieten 16 leden de club.
Nagenoeg 20 jaar behield de club een kern van 35 vaste leden tot seizoen 2012 waar een terugval naar 25 vaste leden te noteren viel.
Vanaf 2013 kwam er een kentering met terug een aangroei naar 35 à 40 leden tot zelfs 65 à 70 leden in de laatste 3 seizoenen.
New Holland BC is sinds juni 1991 lid van de Belgische Bowling Sport Federatie en speelde vanaf 1 september 1991 zijn eerste nationaal kampioenschap interteams.
Vanaf seizoen 2000-2001 speelde New Holland met 2 ploegen in de interclub maar door te weinig licentieleden werd de 2e ploeg in 2013 afgeschaft.
Vanaf seizoen 2015-2016 werd terug een tweede team ingeschreven en vanaf het seizoen 2017-2018 waren er voldoende spelers voor een derde team.

In het seizoen 2019 – 2020 komen er een aantal topspelers bij, waardoor de 1ste ploeg een serieuze kwaliteitsinjectie krijgt en er voor het eerst in het bestaan van de club een mogelijke kampioenenploeg bij New Holland aanwezig is.

Echter besliste een of ander Chinees virus ervoor dat de 1ste ploeg op amper 4 wedstrijden van het einde van dat seizoen en een straatlengte voorsprong als leider de titel aan zich voorbij zag gaan. En ook de rest van het seizoen valt niet meer te redden.

De Club beleeft geen leuke tijd als het seizoen 2020 – 2021 na een kleine opstart opnieuw de werking moet staken omwille van het welgekende Chinese probleemgeval.

Toch mag gezegd zijn dat de leden een heel loyale groep zijn, want velen van hen blijven de club trouw.

Het seizoen 2021 – 2022 kan opgestart worden onder vrijwel normale omstandigheden. Vele leden zijn blij om terug een balleke te kunnen rollen in hun favoriete bowling bij hun favoriete club New Holland. En er is op het einde van dat seizoen nog meer goed nieuws te melden, want voor het eerst in het bestaan van de club, is er een ploeg die kampioen speelt en een promotie kan maken naar 2de nationale. Echter is er ook minder nieuws met het ontslag van voorzitter en secretaris.

Enkele leden nemen onmiddellijk het initiatief en stellen zich kandidaat om de club over te nemen. En omdat New Holland geen sponsor meer is na vele jaren trouwe dienst, wordt er besloten om dan maar ineens de naam te veranderen in Brugsche Bowling Club.

En zo is er met de naamsverandering een stukje geschiedenis verdwenen, maar word er een nieuwe toekomst geschreven voor deze fantastische club.